První ze série čtyř kurzů komunikačních dovedností určených pro zaměstnance turistických informačních center v kraji a destinační manažery se uskutečnil na krajském úřadě. Připravila jej Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, společnost založená krajem za účelem rozvoje cestovního ruchu v regionu. Pod vedením odborné lektorky Pavly Kotyzové z Fakulty multimediálních komunikací UTB se účastníci kurzu dozvěděli, jak zvládat trému či klást otázky, jak získat kontrolu pro komunikaci s různými typy klientů i jistotu v projevu. Zjistili také, čeho se v komunikaci vyvarovat nebo jak řešit případné konflikty.
„Uspořádání těchto kurzů je jedním z konkrétních výsledků osobní komunikace s turistickými informačními centry v kraji, která jsem v průběhu letoška společně s kolegyněmi z Centrály cestovního ruchu Výhodní Moravy postupně navštívil, abychom si s jejich zaměstnanci pohovořili o tom, jak jim jako kraj a Centrála můžeme v jejich činnosti být nápomocni a vyjasnili si tak možnosti dalšího rozvoje naší spolupráce,“ uvedl radní Zlínského kraje Jan Pijáček, zodpovědný za cestovní ruch.
Zájem o kurzy komunikačních dovedností byl ze strany infocenter v kraji značný. Čtyřicet míst v kurzech rozvržených do čtyř skupin po deseti posluchačích tak bylo velmi rychle obsazeno.
„Tento zájem nás velmi těší, byl velmi spontánní a vyšší, než jsme očekávali. Na druhou stranu nás mrzí, že jsme některé zájemce museli po naplnění kapacity kurzu odmítnout. Infocentra jsou, jak se říká, v první linii a mnohdy vytvářejí první dojem o naší turistické destinaci. Z toho je zřejmé, jak je správný způsob komunikace s návštěvníky důležitý,“ říká Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.
Další kurzy pro zbývající tři skupiny se na krajském úřadě uskuteční v příštích týdnech. Pro velký zájem se Centrála cestovního ruchu Východní Moravy rozhodla uspořádat tyto kurzy také v příštím roce.
Kromě toho mohou lidé z turistických informačních center a destinačních managementů od letoška využívat také tzv. konzultační místo Centrály cestovního ruchu Východní Moravy. Mají zde možnost konzultovat své záměry a představy i získat odborné rady a doporučení od pracovníků Centrály. V současné době poskytuje ve Zlínském kraji své služby celkem 37 turistických informačních center.
Zdroj: Krajský úřad Zlínského kraje