Odstraní ho a vybudují zcela nový, řeč je o mostu v Bělově. Začínat se bude na začátku prázdnin a náklady dosáhnou částky 6,7 milionu korun. Řidiči by se měli připravit na uzavírku.
Most je v nevyhovujícím stavebně-technickém stavu. Spodní stavba je provlhlá, v opěrách a křídlech je množství trhlin, v místech odpadlé omítky je vidět zkorodovaný beton, horní část levého křídla je zcela utržená a vysouvá se.
Celou nosnou konstrukcí prosakuje vlhkost, v mostovce a trámech jsou trhliny. Římsy neodpovídají technickým normám, chybí odrazné pruhy. Vozovka má vyspravovaný kryt, který se odlamuje a tvoří mělké výtluky. Svodidla nevyhovují technickým parametrům, sloupky korodují.
Nový most bude z ocelové montované konstrukce. Směrové a výškové vedení komunikace zůstane zachováno. Silnice tak bude mít šířku 6,5 metru. Zároveň budou okolo osazená ocelová svodidla.
Věnovat se budou také korytu řeky. V délce 36 metrů koryto pročistí a srovnají do jednotného spádu. Před a za mostem bude koryto opevněno kamennou dlažbou.
Řidiči by měli počítat s omezením, kvůli ní totiž uzavřou silnici III/36740 a veškerá doprava bude vedena po objízdné trase. Pro vozidla IZS bude silnice až k místu stavby dostupná vždy z jedné strany (od Bělova a od Žlutavy).
Pro přechod pěších a cyklistů bude sloužit provizorní chodník šířky 1,5 metru vpravo vedle mostu se dvěma lávkami – přes příkop a přes potok.
ZDROJ: Ředitelství silnic Zlínského kraje
FOTO: ilustrační