Nový, čtyřikrát chmelený ležák z produkce pivovaru Zubr, bude zákazníkům představen v září tohoto roku, a bude zatím nabízen výhradně v sudech, tedy jako točené pivo ve vybraných restauracích a provozovnách, např. v kroměřížské Restauraci & kavárně Scéna.
Do příprav nového ležáku zapojil pivovar netradičně i své fanoušky a zákazníky, kteří na červnovém Zubrfestu mohli exkluzivně ochutnat nové pivo ze zkušební várky a vyplněním dotazníku se podělit o své názory na jeho chuť. Stejně tak se příznivci Zubru mohli podílet na vymýšlení nového jména.
Ochutnání vzorků nového piva se zúčastnilo celkem 418 osob (41 % žen a 49 % mužů), kteří hodnotili čtyři kategorie: hořkost, pitelnost, plnost a celkovou chuť. Téměř 83 % degustujících bylo s hořkostí spokojeno. Celých 94 % degustujících ohodnotilo pivo jako velmi pitelné. Více než 90 % respondentů označilo pivo za plné a zhruba stejnému počtu lidí pivo velmi chutnalo.
„Těší nás, že jsme se trefili do chuti našich zákazníků,“ říká v reakci na zjištěné výsledky Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru a dodává: „Uvedené výsledky potvrdily současné trendy v pití piva, tedy že lidé dávají přednost pivu s výraznější hořkostí, dobrou pitelností a plností.“
Oříškem při vývoji nového piva tak zůstává pouze jeho název. Ten ještě nebyl definitivně stanoven. Jméno navrhovali již jak fanoušci facebookového profilu Zubr a zaměstnanci pivovaru, tak i návštěvníci letošního hudebně-pivního festivalu. „Dostali jsme opravdu velmi mnoho zajímavých návrhů, ale ještě je chceme otestovat u našich konzumentů v restauracích,“ uvádí Pluháček. Podle něj tak bude název nového produktu znám do konce srpna.
Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí holdingu PMS. V loňském roce získala značka ZUBR Gold ocenění Absolutní vítěz mezi všemi značkami na soutěži Zlatý pohár Pivex 2013 a obhájila tak ocenění z předešlého roku.
zdroj: Pivovar Zubr