Radio Kroměříž můžete poslouchat na frekvencích Kroměřížsko 103.3 FM, Uherské Hradiště 88.2 FM
Poslouchejte živě Rádio kroměříž

Právě posloucháte: Nonstop Mix Radia Kroměříž

Výběr přehrávače

JSME TU PRO VÁS

+420 577 477 123

VZKAZ DO STUDIA



Kulturní servis - Kroměřížsko.info

Pracovní servis

Psí domov

NAŠI PARTNEŘI

Orientální noc s Moravskou filharmonií Olomouc

25.07.2014


Další koncert 46. Kroměřížského hudebního léta se uskuteční ve středu 30. července od 19 hodin v Arcibiskupském zámku v Kroměříži. Opět ve spolupráci se sdružením Art Collegium 2002 se připravuje koncert nazvaný ORIENTÁLNÍ NOC. 

Pod taktovkou dirigenta Zdenka Klaudy hraje Moravská filharmonie Olomouc, soprán Ana-Maria Labin a tenor Richard Samek.


ORIENTÁLNÍ NOC

Moravská filharmonie Olomouc
Zdenek klauda - dirigent
Ana-Maria Labin – soprán
Richard Samek   -  tenor


Program

Giuseppe Verdi: Síla osudu  - předehra k opeře

Giacomo Puccini: 
  • Bohéma
  • Non sono in vena
  • Che gelida manina
  • Si, mi chirano Mimi
  • O soave fanciulla
Nikolaj Rimskij-Korsakov  :    Šeherezáda, op. 35

Další akce z celého Kroměřížska naleznete na novém kulturním portálu www.Kromerizsko.info

 
MORAVSKÁ FILHARMONIE OLOMOUC
Moravská filharmonie patří k předním a nejstarším symfonickým orchestrům v České republice. Sídlí v Olomouci, v historické metropoli Moravy. Toto starobylé a univerzitní město je významným vzdělanostním, kulturním a uměleckým střediskem celé střední Moravy. Při rozdělení České republiky do regionů se Olomouc stala centrem Olomouckého kraje.

V čele Moravské filharmonie stály významné osobnosti české hudební kultury, za jejím dirigentským pultem se střídali přední světoví dirigenti, např. O. Klemperer, A. Janson, Lord Yehudí Menuhin, V. Neumann, L. Pešek a další. Jejími hosty byli významní instrumentalisté, např. S. Richter, I. Oistrach, G. Kremer, S. Ishikawa, P. Fournier, D. Šafrán, A. Navarra, J, Suk, V. Hudeček, J. Carreras, A. Baltsa a mnoho dalších.

Za více než 50 let svého působení si Moravská filharmonie vytvořila mimořádně rozsáhlý a rozmanitý repertoár. Orchestr věnuje pozornost velkým tvůrcům světové hudby 19. a 20. století. Je samozřejmé, že Moravská filharmonie patří k autentickým interpretům klasiků české národní hudební kultury – A. Dvořáka, B. Smetany, L. Janáčka a B. Martinů.

Moravská filharmonie intenzívně propaguje soudobou českou i světovou hudební tvorbu, o čemž svědčí, že již premiérovala více než 250 novinek. V poslední době se Moravská filharmonie specializuje na CD nahrávky hudby soudobých autorů.

S velkým ohlasem vystupovala v převážné většině evropských států, do mnoha míst v zahraničí se vrací pro velký ohlas obecenstva i kritiky opakovaně téměř každý rok. Zúčastnila se významných mezinárodních hudebních festivalů, např. v Řecku, Německu, Španělsku, Francii, Itálii, Rakousku.

Moravská filharmonie je kulturní institucí, která se podílí na organizaci uměleckého a koncertního života v Olomouci. Je organizátorem a pořadatelem hudebního festivalu Dvořákova Olomouc a Mezinárodního varhanního festivalu. Pravidelně pořádá i Mezinárodní dirigentské kurzy.


ANA MARIA LABIN
V Rumunsku narozená sopranistka Ana Maria Labin vyrůstala ve Švýcarsku. Během studií vyhrála 1. cenu na Soutěži Ernsta Haeflingera a debutovala v milánské Scale jako Valencienne ve Veselé vdově pod taktovkou Ashera Fishe a v režii Piera Luigiho Pizziho. Zpívala na proslulém silvestrovském koncertu v drážďanské Semperoper s dirigentem Christianem Thielemannem. Koncert byl živě přenášen televizí a vydán firmou Deutsche Grammophon na CD a DVD. 

Účinkovala jako Arminda v Mozartově La Finta giardiniera na festivalu v Aix-en-Provence, v Lucemburku a Toulonu, Hraběnka (cover) ve Figarově svatbě v Glyndebourne, Klara v Haydnově Světě na Měsíci s Julií Jones, Héro v Berliozově Béatrice et Bénédict, a Julie v Belliniho Montécích a Kapuletech sChelsea Opera Group. Zpívala První dámu v Kouzelné flétně v Bavorské státní opeře v Mnichově, v Théâtre du Châtelet v Paříži s Lawrencem Fosterem, v Amsterdamské opeře, v  Opéra de Montpellier, Eurydiku v Gluckově Orfeovi a Eurydice v Curychu, Celia v Mozartově Lucio Sillovi v režii Güntera Krämera na Mannheimer Mozartsommer pod taktovkou Dennise Russela Daviese a Adama Fischera, a Najadu v Ariadně na Naxu v Glyndebourne s Vladimirem Jurowskim. 

V Opéra de Paris Garnier debutovala jako Valencienne ve Veselé vdově, nejnověji převzala roli Hanny Glawari v téže operetě. Věnuje se také baroknímu repertoáru, kde k jejím rolím patří Armida v Händelově Rinaldovi v inscenaci Roberta Carsena v rámci Glyndebourne on Tour s dirigentem Laurencem Cummingsem, Manto v Niobe Agostina Steffaniho, Regina di Tebe s Thomasem Hengelbrockem na Schwetzingen Festival, sopránový part v Purcellově Králi Artušovi v režii Corinny a Gillese Béniziových (alias Shirley & Dino) s Hervé Niquetem a Le Concert Spirituel na Festivalu Radio France ve Francii a Japonsku, titulní role ve Scarlattiho Giudittě v Holandsku, Belinda v Purcellově Dido a Aeneas na Festivalu Retz a Galatea  Händelově opeře Acis a Galatea s Raymondem Leppardem a English Chamber Orchestra. Vystoupila ve vídeňském Konzerthausu v Haydnově Il ritorno di Tobia, Stvoření světa a Ročních obdobích v Congressu Innsbruck, ve Philharmonie v Lucemburku a na Haydn Festival v Eisenstadtu s Austro-Hungarian Haydn Philharmonic řízenou Adamem Fischerem. 

Další koncertní angažmá zahrnují turné s English Concert pod vedením Harryho Bicketta v Itálii a Turecku, kde zpívala Vivaldiho motet In furore iustissimae iras a árie z Händelova Julia Césara a Rinalda; Baronessu Irene v Haydnově La vera costanza s Andreasem Speringem na Brühler Schlosskonzerte a Ino v Telemannově Ino Kantate s Michaelem Schneiderem a La Stagione na Kasseler Musiktage. V nově postaveném operním domě v Bahrainu pívala Mozartovy árie a dueta s Mahler Chamber Orchestra pod taktovkou Antonella Manacorda. Zpívala také moderní skladby jako La chevelure de Bérénice od Dominique Lemaître s Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI a Danielem Kawkou; písňový cyklus Richarda Dubugnona s Alainem Altinoglu na Festivalu Présences Radio France, Beat Furrer s Davidem Zinmanem a Sequenza III Luciana Beria v Tonhalle Zürich. 

 
ZDENĚK KLAUDA
Od dětství se věnoval skladbě, hře na klavír a na flétnu. Soustavné skladatelské školení získal během studia na Hudebním gymnáziu Jana Nerudy pod vedením prof. Miroslava Kubičky, kde zároveň studoval i hru na flétnu u prof. Vladislava Paulíka a klavír u prof. Dináry Souleimannové. Po absolutoriu gymnázia (1998/1999) vyměnil flétnu za taktovku a začal studovat obor dirigování u prof. Hynka Farkače. V roce 2005 dokončil svá studia na pražské Akademii múzických umění. Od té doby je ve stálém angažmá v Národním divadle v Praze nejprve jako korepetitor, posléze jako asistent dirigenta. Jako skladatel spolupracuje s americkým nakladatelstvím „Alliance publications, Inc.“

V roce 2008 byl přizván k nastudování Dvořákovy Rusalky v rámci festivalu Salzburger Festspiele. Od té doby je pravidelně zván do prestižních evropských operních domů Bayerische Staatsoper Mnichov, Opera national de Paris či Opera Valencia, kde se v minulých letech podílel na hudebním nastudování s nejlepšími světovými pěvci, sólisty Metropolitní opery a jako asistent spolupracoval mezi jinými s dirigenty jako jsou Franz Welser-Möst, Kyril Petrenko nebo Tomáš Netopil.

Koncert je pořádán ve spolupráci se sdružením Art Collegium 2002.


zdroj: DK Kroměříž